
Dinozavri, tigri, velike želve, kenguruji in morski konjički.
Vse te živalice v obliki robotiriziranih morilskih strojev najdete v svetu Horizon Forbidden West. No, morilskih morskih konjičkov še nisem zasledil ampak se verjetno skrivajo nekje v globini jezer...
Zgodba naše herojke Pločevinke, Aloy, se direktno prične nekaj šest mesecev po dogodkih prejšnje igre Horizon Zero Dawn, kjer smo ugotovili, SPOILER, da je Ted Faro pogubil svet s svojimi roboti, izbrisal AI po imenu Apollo zaradi svojega velikanskega ega in čuden in zaenkrat še nepojasnjen signal prebudil AI HADES, ki je v prvem delu igre poskušal zopet uničiti vso življenje na Zemlji. Obenem je prav tako GAIA, AI centralni računalnik, ki skrbi za regeneracijo planeta, se samouničila, da bi zaščitila prebivalce. (če me seveda spomin ne vara glede na preigrano in platinirano Horizon Zero Dawn leta 2017.)
Igra takoj ponudi ob začetku težavnostne stopnje, kjer seveda mi pogumni opisovalci kreh kreh izberemo STORY način igre, ki nam omogoča lahkotno rokovanje s sovragi in dinozavrčki. Težavnost igre najverjetneje ne vpliva na dosežene trofeje, saj spisek trofej v tem stadiju izida igre še ni znan. Bo pa seveda igra najverjetneje ponudila Novo Igro+. Vsi tisti, ki izberete to možnost in ponovno skozi igro - rezpekt!
Medtem, ko igra začne pol leta po dogodkih, začnemo mi 5 let po izidu in nazadnje preigrani igri. Vso dogajanje nam nič igra ne osveži temveč nas direktno porine v igro, kjer samo ugotovimo kako si povrniti zdravje s pomočjo rožic.
Zaradi tega svetujem, v kolikor niste vsega prebrali in pobrali v prejšnji igri, da na youtube pogledate recap zgodbe prve igre.
Igra s tehničnega vidika ponudi možnost igranja na PS5 v obliki favor resolution in favor performance. Performance igra na resnično gladkih 60 fps dočim, ko resolution na 30 fps. Resolucijski 30 fps se občutno trokira ob vrtenju kamere medtem, ko je na začetku kazalo, da je celo igralno. Težava iz vidika grafike je saturacija barv in občasno na ekranu resnično ne vidite ničesar. Zelenje, predmeti, dinozavrčki, vasice - vse je nekako zmešano skupaj s pretirano rabo zelene, rdeče in rjave (sončkaste) barve. Performance mode to nekako zmanjša drugače pa grafično ni opaziti downgradea na slabšo resolucijo ali slabe detajle. Velja opomniti tudi to, da ima igra najverjetneje težave s predstavitvijo slike, saj ob premiku kamere se sence na travi in rožicah tako čudno premikajo, da ni igralno. Tako šelestenje se dogaja tudi na performance načinu ampak ni tako poudarjeno.
Grafično je igra drugače zelo dovršena ampak se pozna, da peša na nekaterih predelih. Detajlov iz trailerjev pod vodo enostavno tukaj ni videti. Vse kar se vidi je črnina, detajlov skorajda nič, ko plavamo proti površini se ne vidi koliko je še do površja, pod vodo ste zmedeni kam in kako iti. Lik Pločevinke se prav tako zatika ob prehodih in občasno, sicer redkeje, se zna zgoditi tudi vrtoglavica zaradi prevelikega obračanja kamere. Detajli pod vodo so namreč bolj opazni v tistih bolj "vodenih" stopnjah. Plavanje v jamah enostavno ni nič posebnega.
Iz vidika zvoka igra resnično blesti in igranje tako na Hi-Fi sistemu kot igranju preko slušalk priklopljenih na Dualsense poskrbi, da ne boste zamudili nobenega detajla.
Dualsense je lepo funkcionalno vpet v igro tako, da čutite težo rokovanja z lokom in napenjanja napenjalne vrvice. Zvok na zvočniku Dualsense pa poskrbi za efekt, ko vrvico spustite in puščica poleti proti tarči. Občutek je top!
Minus gre uporabi kontrolerja pri funkcijah igre kot je podrobna raba FOCUSA, kjer je potrebno R3 tipko pritisniti in pridržati. Torej z desno gobico gledate naokoli in najdete dinozavrčka mu sledite obenem pa morate še pritisniti in držati R3, da preidete v način FOCUS. Ma preveč je to ma ne?
Se pa igra ponaša z nekaterimi hrošči, nekatere bodo zgladili z D1 popravkom, nekateri pa bodo ostali. Kot sem prej omenil zatikanje pod vodo, Pločevinka zamrzne ob pregledu skrinj, ko gremo proti kakšnemu predmetu prične Pločevinka razlagati ampak obenem daš lahko tudi EXAMINE in Pločevinka počepne in razlaga. No ta počep in razlago ne moreš prekiniti in moraš čakati, da se izpelje. Včasih se tudi pogovor z NPCji prične šele po nekaj 10 sekundnem trajajočem pogledu, ko se oba karakterja gledata in pričneta pogovor kasneje kot je bilo namenjeno.
Pri pogovorih moram pokritirizati tudi "voice acting", saj ta namreč malodane smrdi. Pločevinka na začetku in sedaj po preigranih nekaj deset ur deluje zelo zafrustrirano, arogantno predvsem pa zdolgočaseno. Ah ja, zopet moram reševati ta svet! Spet iti tja in pobrati 10 kamenčkov. Naberi gobe za Chef deluxe gobovo juhico ah...
Tudi nekateri NPCji imajo tak neprepričljiv glas in pogovor, da si misliš ali je Guerilla kot studio nazadeval v teh nekaj letih.
Slabost igre lahko omenim tudi o prevelikem sistemu nabiranja loota. Loota je toliko od teh dinozavrčkov in skrinj, da več ne slediš. Obenem dobiš vse direktno v skrinjo, ki je na voljo na vsaki točki s kresom. S prižigom kresa naredite hitri save in obenem vam kres omogoča brezplačno, brez uporabe travel paketa, potovanje na vse že odkrite kresove.
No skratka, kar se zgodbe tiče je začetek malce težak, kot sem na začetku tudi povedal glede Teda in AI, ampak ko misliš, da boš nekako obtičal v tem generičnem Tomb Raider klonu se dogajanje dobro prične. Predstavijo se nam zlikovci in še dodatna presenečenja, ki nam dajo misliti kaj se je zgodilo v teh 1000 letih odkar je Faro s svojimi roboti pogubil Svet. Zgodba lepo vleče ampak imam občutek, da so ustvarjalci igre želeli umetno povečati igralni čas s tem, da nam omogočajo zopet odkrivanje Cauldronov, Znamenitosti, Hunters Ground itd.
Igra se od prvega dela ni kaj dosti spremenila. Vpeljan je bolj podroben sistem nadgradenj sposobnosti od tega, da ste boljši lovec, boljši krotilec dinozavrčkov, boljši sneaky lovec, ustvarjalec napitkov in pasti itd. Možnosti je veliko, oblek in orožij prav tako. Nadgradnje orožij so enostavne in lepo lično dodelane obenem pa lahko z vsako tretjo nadgradnjo pridobite možnost vgradnje kristala mislim vzorca (weave?) in nam pojača statse orožja ali oklepa. V kolikor potrebnega dela za nadgradnjo nimamo lahko ustvarimo tudi spisek oziroma tako imenovan JOB in lahko tako poiščemo v svetu kaj je potrebno narediti, da ta del tudi dobimo.
Kasneje v zgodbi se nam nivo razumevanja zakaj in kako se je to zgodilo počasi razkriva obenem pa se nam razkrijejo odlične in zanimive zadeve znotraj igre. Seveda v izogib spoilerjev tega ne bom pisal.
Igra in same mehanike odkrivanja sveta se nam razkrivajo čedalje bolj, ko napredujemo v igri. Zgodba se lepo podaja in v nas prebuja zanimanje novega odkrivanja.
V igri je zelo veliko stvari za odkriti, početi in seveda nabrati. Moram pogledati ampak nikjer nisem našel TEAR puščic s katerimi odstreliš komponente dinozavrčkov. Torej tisti tisti grdi laser odstreliš in mashina gre lahko samo še v fizični spopad. Dobra komponenta v prvem delu igre.
Igra ima veliko "backtrackanja", kjer s pridobitvijo nove opreme lahko obiščete prej nedosegljive lokacije bodisi ali pod vodo bodisi za nekakšnimi ala Last of Us gobicami. Z napredovanjem v zgodbi igre prejmete nato tudi komponente s katerimi boste lahko kasneje dostopali do teh nedosegljivih lokacij. Seveda potovanje do njih je sila enostavno saj potujete iz kresa na kres brezplačno ali pa porabite en travel pack.
Nikjer ni delfinov, verjetno so se zahvalili za vse ribe in odšli drugam...
V igri je tudi celotno nova komponenta, ki pa jo prepuščam slikici :)
Osebno mnenje glede opisov iger je takšen, da se zgodbe razen samega začetka ne piše. Piše se lahko samo v stilu ali se zgodba lepo podaja, kakšni so liki in kako se zaključi.
Vse ostalo mora igralec odkriti sam. Zato tudi ne vidim "lepoto" letsplay youtube posnetkov.
Zaradi tega vam lahko samo podam v kolikor ste ljubitelj sci-fi in seveda ljubitelj prvega dela igre, boste v Forbidden West zelo uživali.
Tallnecki še vedno ZAKON in WAU faktor obstaja vsakič, ko ga vidiš. Noro.
Horizon Prepovedan Zahod in Aloy
Ocena 7/10 |